fbpx
uitel.jpgSeznámit děti s riziky elektronické komunikace je především úkolem rodičů. Jsou to právě rodiče, kteří dětem mobilní telefony nebo internet umožňují používat, proto je logické, že by jejich chování s těmito nástroji měli také usměrňovat.
Dalším velmi důležitým faktorem je pak škola. I zde se děti v rámci výuky či různých kroužků setkávají s internetem, tudíž i tady je poučení na místě. Problémem je, že ve škole většinou používají počítač k vázaným aktivitám (např. pracují ve výukových programech, vyhledávají na internetu konkrétní informace zadané učitelem apod.), nemohou tedy dělat, co je napadne. A tím je také dán směr poučení, jež se jim ve škole dostává. Často jde tedy spíš o zakázání některých aktivit či vyloučení stránek s nevhodným obsahem. V rámci výuky jsou žáci sice obecně seznámeni s některými riziky plynoucími z používání ICT, avšak tomuto tématu je věnován jen malý prostor na to, jak je obsáhlé. Kromě toho je téma nebezpečných komunikačních praktik velmi okrajové. Navíc je problematika bezpečného používání internetu zařazena obvykle až na 2. stupeň ZŠ, což je relativně pozdě.
Nespoléhejte tedy na to, že děti patřičné informace získají ve škole!