fbpx

Home Pohledem vědy Teenageři utíkají z Facebooku, jakmile jim rodiče začnou posílat žádosti o přátelství

Podpořte nás

Podpořte naše aktivity a pomozte dětem a dospělým v nouzi. Již 15 let pomáháme dětem a dospělým řešit jejich problémy na internetu. Zapojte se i vy! Každá pomoc se počítá! Stačí kliknout na tlačítko DONATE.

Remove


mini_fbgsmisKomplexní studie GSMIS zjistila, že dospívající jedinci se z Facebooku stěhují na služby, jako je Twitter, Instagram a WhatsApp a nemají obavy o komerční využití svých osobních údajů.

 

 

V osmi zemích EU bylo při průzkumu užívání Facebooku u jedinců od 16 do 18 let zjištěno, že jakmile jsou rodiče a starší uživatelé Facebookem přesyceni, mladší uživatelé se začínají orientovat na alternativní platformy.

„Není to tak, že by Facebook pozvolna upadal, je v podstatě mrtvý,“ napsal Daniel Miller, vedoucí antropolog výzkumného týmu Global Social Media Impact Study, který působí jako profesor na Londýnské univerzitě. „Většinou se tito jedinci dokonce cítí trapně, že byli s Facebookem někdy spojováni. Tam, kde měli kdysi rodiče strach o své děti, které se připojovaly na Facebook, teď tvrdí, že je to právě jejich rodina, která trvá na tom, aby na Facebooku zůstaly a informovaly o svém životě.

Teenagery nezajímá, že alternativní služby jsou méně propracované a nemají tolik funkcí. Také je nezajímá skutečnost, že jsou jejich osobní informace komerčně využívány bezpečnostními službami jako součást sledování, zjistil výzkum. „Klíčovým momentem v rozhodování mladého člověka opustit Facebook je okamžik, kdy vám vaše matka pošle žádost o přátelství,“ dodává Miller. Není novinkou, že mladí lidé se zajímají o styl a status ve vztahu ke svým vrstevníkům. Facebook už prostě není „cool“.

Informace, které se lidé rozhodnou publikovat na Facebooku, prošly obecným psychologickým procesem filtrování, zjistili vědci. Na rozdíl od rozhovorů, fotografií a videí sdílených prostřednictvím soukromějších nástrojů, jako je například Skype nebo mobilní aplikace.

Většina lidí se snaží prezentovat on-line tak, jak si myslí, že společnost očekává, aby se prezentovali.

Lukáš Hejsek

Zdroj: http://www.theguardian.com/technology/2013/dec/27/facebook-dead-and-buried-to-teens-research-finds

 

 


Ocenění projektu E-Bezpečí

pohar
KYBER Cena 2023
(1. místo)
pohar
Nejlepší projekt prevence kriminality na místní úrovni 2023
(1. místo)
pohar
Evropská cena prevence kriminality 2015
(1. místo)

Partneři a spolupracující instituce

 

Generální partner projektu E-Bezpečí

logo o2

Další partneři a spolupracující instituce

 logo nadaceo2logo googlelogo msmtlogo mvcrlogo olomouclogo olomouckykrajlogo ostravalogo hoaxlogo policielogo rozhlaslogo linkabezpecilogo microsoft bwlogo czniclogo nukiblogo podanerucelogo googleovachamp_logo.png

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.