Vyzkoušejte naše nové letáčky pro školní nástěnky: Základní pravidla kybernetické bezpečnosti a Jak používat umělou inteligenci eticky.
Online videokurz E-Bezpečí začínají využívat policisté, k seznámení s umělou inteligencí je vynikající, odpadá nutnost scházet se prezenčně... děkujeme za...
Vzdělávací akce pro vaši školu - žáky, učitele, rodiče - můžete objednávat prostřednictvím e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty....
Tráví vaše děti hodně času v online světě a baví je Minecraft či Fortnite? Pak je téměř jisté, že určitě narazily na herní platformu, která je populární hlavně u menších dětí - Roblox. A právě na něj se zaměříme v našem dnešním textu.
Společnost Google přináší do České republiky globálně úspěšný program Internetoví úžasňáci. V rámci něj poskytne učitelům základních škol učební plan a workshopy pro výuku základů bezpečného a zodpovědného využívání internetu. Cílem je naučit děti ve věku od sedmi do dvanácti let, jak si poradit s hackery, obtěžováním, kyberšikanou nebo neopatrným sdílením na sociálních sítích. Program ale klade důraz i na rozvoj sociálních dovedností, jako jsou laskavost a schopnost zastat se druhých. Ve spolupráci s neziskovou organizací Jules a Jim plánuje Google v tomto školním roce se svým programem oslovit všechny české základní školy.
Přemýšleli jste někdy o tom, jaká témata z oblasti počítačové bezpečnosti a prevence rizikového chování v online prostředí ve škole učit? Pomoci by vám mohl dokument, na kterém pracovně v E-Bezpečí děláme a který jsme pojmenovali: Kurikulum počítačově bezpečnosti v prostředí základní školy. Aktuální (rozpracovanou) verzi si pak můžete prohlédnout níže (na materiálu pracujeme).
Každý z nás se rád obklopuje lidmi, kteří mají podobné názory na svět, podobně přemýšlejí, sledují podobná masmédia, ale mají také např. podobné životní podmínky. Toto funguje také na internetu, především v rámci sociálních sítí - každý z nás si vytváří okruh přátel a známých, kteří jsou nám názorové blízcí a reprezentují stejný (podobný pohled na svět). Stejně tak v online prostředí sledujeme, čteme a komentujeme převážně takový obsah, který odpovídá našemu vidění světa. Postupně se tak v prostředí sociálních sítí přestáváme setkávat s lidmi s odlišnými názory, přestaneme sledovat média, která neodpovídají našemu pohledu na svět, a začneme se uzavírat do tzv. sociálních bublin.