Remove
Projekt Seznam se bezpečně! měl projekci na Mezinárodním festivalu studentských filmů v Písku. V kině Portyč byl dětem představen film a po něm následovala diskuze, které se za partnerský tým E-Bezpečí zúčastnil vedoucí projektu, Kamil Kopecký.
Jeden z malých diváků Vašík K. nám napsal své dojmy z projekce: Dnešní film Seznam se bezpečně se mi moc líbil, byl velice poučný a taky se mi líbily rozhovory s různými lidmi, např. s pedofilem, který se ke své činnosti přiznal a tak jsme se dozvěděli, jak to internetoví „úchyláci“ dělají a jaké používají metody. Bylo příjemné, že jsme se to dozvěděli i od známého Honzíka ze seriálu Vyprávěj. Zarazilo mě, že internetového „úchyláctví“ se dopouštějí i bohatí lidé. Řekl bych, že to spíše dělají chudší lidé pro peníze, ale v ukázce byl pán, který měl drahý oblek, drahé boty a auto, tak za půl milionu, takže asi nebyl nejchudší a k tomu všemu byl ženatý a i přesto všechno chtěl sex s 14tiletou dívkou. Nebo třeba kluk, který se prodával za peníze 4 roky, protože neměl nic značkového a tak neměl kamarády. No a po konci filmu přišly i otázky, zkrátka se mi to moc líbilo.
V následujícím textu se zaměříme na postupy, zaměřené na snížení rychlosti šíření intimních fotografií či videí v prostředí internetu, případně na zastavení šíření a následnou eliminaci těchto materiálů.
Seznam se bezpečně 2 je film určený dětem, jejich rodičům a pedagogům o nástrhách internetu a nebezpečí, která jsou skryta za nejrůznějšími identitami.
Kybernetická šikana je komplexní problém a neexistuje jednoznačný návod k jejímu řešení. Přesto mnohé případy z praxe ukazují, že se nejedná o věc zcela neřešitelnou, pokud se k ní přistupuje zodpovědně, s citem a odhodláním. Učitelé, v případě že se rozhodnou situaci ve škole řešit, volí různé strategie k tzv. uzdravení skupiny. Přinášíme Vám zde pohled jednoho z nich.
Prevence kyberšikany je pro řadu škol velmi ožehavé téma, které je nutné řešit včas. Právě prevence totiž přímo ovlivňuje výskyt sociálně-patologických fenoménů spojených s ICT ve školním prostředí. Řada škol bohužel prevenci řeší v situace, kdy ve škole již reálná kyberšikana (či jiné fenomény spojené s ICT) probíhá a je obtížné ji zastavit. V tomto příspěvku se stručně zamyslíme nad tím, jak by prevence mohla probíhat a jakých chyb se při prevenci kyberšikany vyvarovat.