fbpx

Home Tiskové zprávy Vysokoškoláci varují školáky před nebezpečím internetu

Remove


ahojkote_top

Zlín, Olomouc (27. května 2016) Studenti Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně vytvořili pět animovaných klipů, jejichž cílem je představit malým dětem témata související s jejich bezpečím na internetu. Meziuniverzitní minikampaň Ahoj, kotě vznikala téměř rok pod zastřešující hlavičkou celorepublikového projektu E-Bezpečí. Chce oslovit i rodiče dětí mladšího školního věku.

Jak vytvořit správné heslo, jak se bránit před počítačovými viry, na co si dávat pozor, když komunikujeme s neznámými uživateli internetu a na koho se obrátit v krizové situaci? To jsou hlavní témata, kterým se věnuje pět nově vzniklých animovaných klipů zaměřených na rizikové chování žáků mladšího školního věku na internetu. Klipy připravili vysokoškoláci Univerzity Palackého v Olomouci (UP) a Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) ve spolupráci s dalšími odborníky.

„V Olomouci vznikla idea, ve Zlíně v pěti štábech pak podrobný scénář, výtvarné návrhy a animační část. Všechny dokončující práce, tedy závěrečný střih, kompletace, animace titulků, komentáře, ozvučení a shodné úvody a závěry jsme pro jakousi jednotnost klipů opět tvořili v Olomouci na Univerzitě Palackého,“ řekl Martin Müller, vedoucí audiovizuální produkce UP.  Podle něj je důležité i to, že základní ideu proměnili ve skutečnost právě vysokoškoláci.

„Je to vesměs studentská práce. A i když jsme jí dali jednotný kabát, každý z klipů si nese svou autorskou osobitost,“ zhodnotil Müller. Právě zpracování by dětem mělo být blízké. Spoty jsou hravé a nemají přesně daný didakticky charakter.

Právě to zdůrazňuje i vedoucí Ateliéru Animovaná tvorba Fakulty multimediálních komunikací UTB Lukáš Gregor. „Ačkoli tradiční způsob audiovizuální komunikace hovoří spíše ve prospěch jednotného vizuálního stylu, my jsme chtěli mladé diváky zaujmout. Už i tím, že výtvarné uchopení každého ze spotů bude originální. Každý ze školáků si tak možná najde „ten svůj klip“, který jej dokáže oslovit nejvíce,“ říká Gregor.

Kampaň vznikla pod patronací celorepublikového projektu E-Bezpečí, který se dlouhodobě věnuje prevenci, vzdělávání, výzkumu, intervenci a osvětě spojené s rizikovým chováním na internetu a souvisejícími fenomény.

„V kampani chceme oslovit i rodiče. Pro ně tým projektu E-Bezpečí připravil Pravidla bezpečnějšího používání internetu. Tato příručka může rodičům pomoci pochopit, jakým způsobem mohou u svých dětí zajistit bezpečné používání IT technologií,“ řekl za projekt E-Bezpečí Kamil Kopecký. Klipy by podle něj mohly být instalovány i do systému médií jednotlivých škol České republiky, promítány v kinech před dětskými filmy či použity některou televizní stanicí zařazením mezi pořady pro děti.

Více projektu E-Bezpečí: na: http://www.e-bezpeci.cz/ 

Klipy a také Pravidla bezpečného používání internetu pro rodiče jsou k dispozici na www.ahojkote.cz 

Kontaktní osoby:

Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D.

Pedagogická fakulta / E-bezpečí

Telefon: 585635608, 585636039, 777 146 808

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Ing. Mgr. Martin Müller

vedoucí Audiovizuální produkce UP

tel.: 585 631 705, 733 690 917

email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

Mgr. Lukáš Gregor Ph.D.

Ateliér Animovaná tvorba FMK UTB

tel.: 775 709 890

email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Pin It

Nejčtenější články za posledních 60 dní

Knížka Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky je tu! Pomůže učitelům integrovat témata spojená s online bezpečností do běžné výuky

Mohutný rozvoj neurálních sítí je předzvěstí nové generace dezinformací. Rozpoznat počítačem generovaný obsah bude téměř nemožné.

Verbovala Česká televize pomocí inzerátů placený komparz na demonstraci proti strachu? Ne, jde o dezinformaci.

Sociálními sítěmi se šíří dezinformace o údajné kritice členů Evropského parlamentu směrem k českému předsednictví a Petru Fialovi. Vyvolávají vlny nenávisti a jsou aktivně šířeny dál.

Počet online podvodů extrémně narůstá, uživatelé dělají stále stejné chyby

Sharenting u českých rodičů (2022)

Co je to vlastně ten hoax, dezinformace, misinformace nebo třeba fake news? Čím se tyto termíny liší a co mají společného?

Komentář: Může být učitel propuštěn, pokud ve svém volném čase šíří dezinformace?

CEDMO startuje vzdělávací akce zaměřené na podporu mediální gramotnosti

Online poradna E-Bezpečí, řešené případy v druhém pololetí roku 2022, zase nárůst.

Nabídka pro učitele a studenty učitelství

Jaké typy fotografií a videí dětí je podle českých rodičů nebezpečné sdílet?

Facebookem se šíří podvodná reklama na film Aquaman 2. Směřuje na soubor s malwarem.

Fact-checking vs. debunking

Nová podstránka E-Bezpečí připomíná důležitost fact-checkingu

Zavirovaná reklama na Facebooku nabízí ke stažení film Black Adam. Jde však o malware, neklikat.

 

Projekt E-Bezpečí je vítězným projektem národního kola Evropské ceny prevence kriminality.

pohar

Partneři a spolupracující instituce

 

Generální partner projektu E-Bezpečí

logo o2

Další partneři a spolupracující instituce

 logo nadaceo2logo googlelogo msmtlogo mvcrlogo olomouclogo olomouckykrajlogo ostravalogo avastlogo hoaxlogo policielogo proglaslogo rozhlaslogo aukrologo linkabezpecilogo bsologo csoblogo pcentrumlogo microsoft bwlogo czniclogo nukiblogo podanerucelogo googleovachamp_logo.png

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.