Nezapomeňte, že E-Bezpečí je na Instagramu a Facebooku, kde najdete mnoho dalších informací z naší kuchyně. Nezapomeňte nás sledovat!
Díky projektové podpoře (projekt CEDMO 2) z Národního plánu obnovy nabízíme vzdělávací akce (přednášky/besedy) zaměřené na úvod do problematiky umělé...
V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
Odbor prevence kriminality Ministerstva vnitra společně s odborníky týmu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci představují nový preventivní materiál zaměřený na umělou inteligenci.
Květen 2021, The Guardian: „Magnety používané jako falešný jazykový piercing by měly být zakázány!“ Červen 2021, FOX9, Minneapolis: „LOS ANGELES - Lékaři varují před nebezpečnou výzvou na TikToku. Falešné piercingy na jazyku s magnetickými kuličkami jsou smrtelným rizikem!“ Červen 2021, SkyNews: „TikTok trend, který zahrnuje malé magnety, by mohl být životu nebezpečný“. Září 2021: Business Insider: „Rodiče uvádějí, že jejich děti byly hospitalizovány poté, co spolkly magnety kvůli TikTok trendu. TikTok tvrdí, že tento trend na aplikaci neexistuje.“
Kybergrooming, sexting, kyberšikana, ale také např. bezpečné chování na sociálních sítích či online podvody, to vše jsou témata, která s žáky a pedagogy pravidelně řešíme přímo ve školním prostředí. Každoročně tak v zrealizujeme stovky akcí a odučíme tisíce hodin výukových lekcí, jejichž cílem je připravit žáky na pohyb v online prostředí. Výjimkou není ani letošní školní rok - od září tým E-Bezpečí zrealizoval v terénu přes 70 akcí.
Otestuj, zda se vyznáš v termínech spojených s online bezpečností.
Během letních prázdnin se poradna E-Bezpečí zaměřila na řešení mnoha případů spojených s kyberšikanou, sextortion, stalkingem a dalšími formami rizikového chování na internetu. Lidé z různých věkových kategorií nás kontaktovali s prosbou o pomoc v situacích, které vyžadovaly citlivý přístup a okamžitá opatření. V tomto článku shrnujeme několik typických případů včetně anonymizovaných citací a popisujeme, jak jsme postupovali při řešení těchto problémů.
Volební strany se v blížících se volbách soustředí na svou hlavní misi: Přesvědčit co nejvíce voličů, aby jim dali svůj hlas. Politici se proto uchylují k různým metodám a taktikám, které mají za cíl ovlivnit veřejné mínění. Známe případy, kdy si kandidáti nakupovali přízeň voličů neobvyklými způsoby, například dárky ve formě kynutého pečiva plněného džemem, podzim toho roku je však méně sladký. Je ve znamení zastrašujících proklamací, vyvolávání silných emocí a s tím spojenými otázkami o etice takových kampaní. Na billboardech, v médiích i na sociálních sítích se častěji než dříve setkáváme s negativními kampaněmi plnými agrese či dezinformací. Volič je nucen být nejen čtenářsky gramotný, ale také připravený analyzovat skryté významy a neetická jednání v poselstvích, která na něj z reklam útočí.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024