fbpx
Mapground
18. 11. 2022

Nový mapground zaměřený na mediální výchovu najdete zde.

Číst dál...

Základy fact-checkingu
18. 10. 2022

Vyzkoušejte naši novou tematickou stránku věnovanou základům fact-checkingu.

Číst dál...

E-Bezpečí na sociálních sítích
25. 09. 2022

E-Bezpečí můžete sledovat na Facebooku, Instagramu, Twitteru či...

Číst dál...


Home Uncategorised Dva ze tří největších mobilních operátorů aktivně vzdělávají své zaměstnance v oblasti internetové bezpečnosti

Přečteno jinde











































mini_parentsDva ze tří největších mobilních operátorů – O2 Czech Republic a Vodafone – aktivně vzdělávají své zaměstnance ve vybraných tématech internetové bezpečnosti. Usilují tak nejenom o zvýšení bezpečnosti svých vlastních služeb, ale posilují také prevenci a intervenci v oblasti bezpečnějšího chování zaměstnanců v online prostředí.

Mezi stěžejní témata, na která se obě firmy zaměřují, patří především ochrana osobních údajů v prostředí internetu a jejich možné zneužití. Mezi další témata, na která se cyklus školení v oblasti IT bezpečnosti zaměřuje, patří rizika sociálních sítí, různé formy jednorázové a opakované internetové agrese (kyberšikana), tzv. kybergrooming (manipulace dítěte v prostředí sociálních sítí s cílem přivést jej na osobní schůzku), sexting (rizikové sdílení vlastních intimních materiálů) a další související fenomény. Vzdělávací aktivity pro zaměstnance pak probíhají ve spolupráci s týmem projektu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.

o2_rene

V obou firmách, se kterými aktivně spolupracujeme, pracuje velké množství rodičů, jejich děti se dostávají do věku, ve kterém aktivně používají internetové služby. Prostřednictvím interaktivních vzdělávacích kurzů jim umožňujeme seznámit se s tím, co jejich vlastní děti v prostředí online služeb dělají a jakým rizikům jsou vystaveny,“ uvádí Kamil Kopecký z projektu E-Bezpečí. „Stejně tak představujeme postupy, jak se před kybernetickými útoky bránit a chránit a jak minimalizovat jejich případný dopad,“ doplňuje.

Děti do online světa vstupují ve velmi nízkém věku, internet aktivně využívají zhruba od 3 let, mobilní telefony pak přibližně od 2. třídy ZŠ. Ačkoli jim mobilní telefony zpočátku slouží především k hraní her a komunikaci s rodiči, díky přístupnosti online světa děti velmi brzy pronikají do atraktivního světa internetu, začínají aktivně komunikovat s ostatními, vyhledávají informace a baví se. Stejně jako v reálném světě však mohou být i v tom virtuálním vystaveny rizikům, na která nejsou v řadě případů z domova ani ze školy připraveny. Velmi důležitou roli proto hrají rodiče, kteří mohou děti na rizikové scénáře připravit.

voda_lukas

Digitální rodičovství a ochrana dětí na internetu je klíčová nejen pro naše zákazníky a partnery, ale samozřejmě i pro naše zaměstnance, kteří jsou ambasadory značky Vodafone. V září jsme uspořádali pro všechny zaměstnance týdenní cyklus seminářů o nebezpečných a škodlivých internetových fenoménech, které vedli přední čeští odborníci na tuto problematiku. V zářijovém magazínu pro zákazníky ČiliChili jsme publikovali speciální přílohu Děti v síti, která se zaměřila na bezpečné využívání dat dětmi. Do budoucna chceme podobné akce opakovat a otevřít poradnu pro všechny rodiče i zájemce o bezpečný digitální svět dětí“, uvádí Pavel Košek, manažer pro veřejné záležitosti, Vodafone.

voda_kamil

Podobně jako Vodafone k danému tématu přistupuje i společnost O2 Czech Republic, která pro své zaměstnance pořádá workshopy zaměřené právě na rizikové formy chování v prostředí internetu. Marie Mališková z oddělení CSR v O2 Czech Republic uvádí: „Je pro nás důležité propojovat zaměstnance s našimi aktivitami. Mnoho z nich má děti a sami o všech nástrahách internetu ani netuší. Proto jsme rádi, že workshopy pořádané E-Bezpečím se mezi zaměstnanci O2 staly žádanými a hojně navštěvovanými.

Redakce E-Bezpečí

Pin It

Nejčtenější články za posledních 60 dní

Knížka Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky je tu! Pomůže učitelům integrovat témata spojená s online bezpečností do běžné výuky

Mohutný rozvoj neurálních sítí je předzvěstí nové generace dezinformací. Rozpoznat počítačem generovaný obsah bude téměř nemožné.

Verbovala Česká televize pomocí inzerátů placený komparz na demonstraci proti strachu? Ne, jde o dezinformaci.

Sociálními sítěmi se šíří dezinformace o údajné kritice členů Evropského parlamentu směrem k českému předsednictví a Petru Fialovi. Vyvolávají vlny nenávisti a jsou aktivně šířeny dál.

Počet online podvodů extrémně narůstá, uživatelé dělají stále stejné chyby

Co je to vlastně ten hoax, dezinformace, misinformace nebo třeba fake news? Čím se tyto termíny liší a co mají společného?

Sharenting u českých rodičů (2022)

Komentář: Může být učitel propuštěn, pokud ve svém volném čase šíří dezinformace?

CEDMO startuje vzdělávací akce zaměřené na podporu mediální gramotnosti

Online poradna E-Bezpečí, řešené případy v druhém pololetí roku 2022, zase nárůst.

Nabídka pro učitele a studenty učitelství

Jaké typy fotografií a videí dětí je podle českých rodičů nebezpečné sdílet?

Facebookem se šíří podvodná reklama na film Aquaman 2. Směřuje na soubor s malwarem.

Fact-checking vs. debunking

Nová podstránka E-Bezpečí připomíná důležitost fact-checkingu

Zavirovaná reklama na Facebooku nabízí ke stažení film Black Adam. Jde však o malware, neklikat.

 

Výsledky projektu E-Bezpečí (2012-2022)

panel
120000 +
proškolených žáků ZŠ a SŠ
panel
40000 +
proškolených dospělých
panel
5900 +
podpořených obětí kyberkriminality
panel
250 +
vzdělávacích akcí ročně
panel
5000 +
odhalených případů kyberkriminality
panel
130000 +
unikátních návštěvníků webu ročně

Projekt E-Bezpečí je vítězným projektem národního kola Evropské ceny prevence kriminality.

pohar

Partneři a spolupracující instituce

 

Generální partner projektu E-Bezpečí

logo o2

Další partneři a spolupracující instituce

 logo nadaceo2logo googlelogo msmtlogo mvcrlogo olomouclogo olomouckykrajlogo ostravalogo avastlogo hoaxlogo policielogo proglaslogo rozhlaslogo aukrologo linkabezpecilogo bsologo csoblogo pcentrumlogo microsoft bwlogo czniclogo nukiblogo podanerucelogo googleovachamp_logo.png

 

We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.