fbpx
Nominace E-Bezpečí na Křišťálovou lupu 2021
24. 09. 2021

Projekt E-Bezpečí byl nominován na cenu Křišťálová lupa 2021 v sekci Veřejně prospěšná služba - Cena České televize. Velice si toho vážíme a...

Číst dál...

Nová knížka z dílny E-Bezpečí o online podvodech je tu.
03. 09. 2021

Co je to phishing, romance scam, CEO scam a další druhy online podvodů? Dozvíte se v naší nové knížce. Stahujte zcela zdarma zde.

Číst dál...

Stop Cybercrime
30. 08. 2021

Projekt Stopcybercrime.cz stále nabízí možnost vzdělávání pro různé cílové skupiny ZDARMA. Vyzkoušejte.

Číst dál...


Home Uncategorised Dva ze tří největších mobilních operátorů aktivně vzdělávají své zaměstnance v oblasti internetové bezpečnosti

Přečteno jinde










































1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

mini_parentsDva ze tří největších mobilních operátorů – O2 Czech Republic a Vodafone – aktivně vzdělávají své zaměstnance ve vybraných tématech internetové bezpečnosti. Usilují tak nejenom o zvýšení bezpečnosti svých vlastních služeb, ale posilují také prevenci a intervenci v oblasti bezpečnějšího chování zaměstnanců v online prostředí.

Mezi stěžejní témata, na která se obě firmy zaměřují, patří především ochrana osobních údajů v prostředí internetu a jejich možné zneužití. Mezi další témata, na která se cyklus školení v oblasti IT bezpečnosti zaměřuje, patří rizika sociálních sítí, různé formy jednorázové a opakované internetové agrese (kyberšikana), tzv. kybergrooming (manipulace dítěte v prostředí sociálních sítí s cílem přivést jej na osobní schůzku), sexting (rizikové sdílení vlastních intimních materiálů) a další související fenomény. Vzdělávací aktivity pro zaměstnance pak probíhají ve spolupráci s týmem projektu E-Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.

o2_rene

V obou firmách, se kterými aktivně spolupracujeme, pracuje velké množství rodičů, jejich děti se dostávají do věku, ve kterém aktivně používají internetové služby. Prostřednictvím interaktivních vzdělávacích kurzů jim umožňujeme seznámit se s tím, co jejich vlastní děti v prostředí online služeb dělají a jakým rizikům jsou vystaveny,“ uvádí Kamil Kopecký z projektu E-Bezpečí. „Stejně tak představujeme postupy, jak se před kybernetickými útoky bránit a chránit a jak minimalizovat jejich případný dopad,“ doplňuje.

Děti do online světa vstupují ve velmi nízkém věku, internet aktivně využívají zhruba od 3 let, mobilní telefony pak přibližně od 2. třídy ZŠ. Ačkoli jim mobilní telefony zpočátku slouží především k hraní her a komunikaci s rodiči, díky přístupnosti online světa děti velmi brzy pronikají do atraktivního světa internetu, začínají aktivně komunikovat s ostatními, vyhledávají informace a baví se. Stejně jako v reálném světě však mohou být i v tom virtuálním vystaveny rizikům, na která nejsou v řadě případů z domova ani ze školy připraveny. Velmi důležitou roli proto hrají rodiče, kteří mohou děti na rizikové scénáře připravit.

voda_lukas

Digitální rodičovství a ochrana dětí na internetu je klíčová nejen pro naše zákazníky a partnery, ale samozřejmě i pro naše zaměstnance, kteří jsou ambasadory značky Vodafone. V září jsme uspořádali pro všechny zaměstnance týdenní cyklus seminářů o nebezpečných a škodlivých internetových fenoménech, které vedli přední čeští odborníci na tuto problematiku. V zářijovém magazínu pro zákazníky ČiliChili jsme publikovali speciální přílohu Děti v síti, která se zaměřila na bezpečné využívání dat dětmi. Do budoucna chceme podobné akce opakovat a otevřít poradnu pro všechny rodiče i zájemce o bezpečný digitální svět dětí“, uvádí Pavel Košek, manažer pro veřejné záležitosti, Vodafone.

voda_kamil

Podobně jako Vodafone k danému tématu přistupuje i společnost O2 Czech Republic, která pro své zaměstnance pořádá workshopy zaměřené právě na rizikové formy chování v prostředí internetu. Marie Mališková z oddělení CSR v O2 Czech Republic uvádí: „Je pro nás důležité propojovat zaměstnance s našimi aktivitami. Mnoho z nich má děti a sami o všech nástrahách internetu ani netuší. Proto jsme rádi, že workshopy pořádané E-Bezpečím se mezi zaměstnanci O2 staly žádanými a hojně navštěvovanými.

Redakce E-Bezpečí

Výsledky projektu E-Bezpečí (2012-2018)

panel
90000 +
proškolených žáků ZŠ a SŠ
panel
35000 +
proškolených dospělých
panel
3200 +
podpořených obětí kyberkriminality
panel
250 +
vzdělávacích akcí ročně
panel
4500 +
odhalených případů kyberkriminality
panel
120000 +
unikátních návštěvníků webu ročně

Projekt E-Bezpečí je vítězným projektem národního kola Evropské ceny prevence kriminality.

pohar

Partneři a spolupracující instituce

 

Generální partner projektu E-Bezpečí

logo o2

Další partneři a spolupracující instituce

 logo nadaceo2logo googlelogo msmtlogo mvcrlogo olomouclogo olomouckykrajlogo ostravalogo avastlogo hoaxlogo policielogo proglaslogo rozhlaslogo aukrologo linkabezpecilogo bsologo csoblogo pcentrumlogo microsoft bwlogo czniclogo nukiblogo podanerucelogo googleovachamp_logo.png