Nezapomeňte, že E-Bezpečí je na Instagramu a Facebooku, kde najdete mnoho dalších informací z naší kuchyně. Nezapomeňte nás sledovat!
Díky projektové podpoře (projekt CEDMO 2) z Národního plánu obnovy nabízíme vzdělávací akce (přednášky/besedy) zaměřené na úvod do problematiky umělé...
V těchto dnech ve spolupráci s Českou televizí - ČT EDU připravujeme nové pořady zaměřené na podporu mediální výchovy a mediální gramotnosti. Do...
V posledních měsících je populární server YouTube doslova zamořen podvodnou reklamou zaměřenou na zaručené investice realizované především pomocí kryptoměn či s pomocí dálkově ovládaných účtů elektronického bankovnictví. Občanům pak slibuje snadný výdělek s minimálními náklady. Tyto reklamy zneužívají jména firmy ČEZ, fotografie jejich generálního ředitele, ale také např. prezidenta Petra Pavla, který je hlavní tváří podvodné reklamy.
Server Ulož.to si během 16 let své existence získal pověst největšího “pirátského” serveru v České republice, na kterém najdete nejnovější filmy, seriály, hudební alba, hry či nejnovější software. Prostřednictvím Ulož.to se tak v minulých letech rozšířilo českým internetem velké množství autorsky chráněných souborů - a bylo vlastně jasné, že dříve či později bude tato služba nějakým způsobem omezena. A to se děje právě teď.
E-Bezpečí právě vydává novou publikaci Sociální sítě - úvod do problematiky autorského dua Kamil Kopecký a Veronika Krejčí. Publikace je přehledným průvodcem světem nejrozšířenějších sociálních sítí současnosti, které masovým způsobem proměnily způsob mezilidské komunikace. Každý den sociální sítě (a sociální média) ovlivňují miliardy obyvatel této planety, umožňují jim sdílet informace, komunikovat s ostatními, diskutovat či hodnotit. V prostředí sociálních sítí se také seznamujeme, navazujeme nová přátelství a někteří zde mohou nalézt třeba celoživotní lásku. Nesmíme zapomenout na to, že sociální sítě umožnily vznik nových profesí.
Umělá inteligence zcela jistě patří do vzdělávání, ne každý učitel má však potřebné znalosti a dovednosti a často neví, jak umělou inteligence smysluplně zapojit do výuky či domácí přípravy. A proto v posledních týdnech toto téma intenzivně školíme (prezečně či formou webinářů) a seznamujeme učitele s možnostmi zapojení generativní AI do jejich vlastních vzdělávacích aktivit. Věnujeme se nejenom pozitivům, která tyto technologie přinášejí, ale také negativům a rizikům.
V každou denní či noční dobu zažívají stovky českých dětí v online prostředí rizikové situace, které jim mohou způsobit vážně fyzické či psychické následky. Odvahu požádat o pomoc dospělého však najde pouze zlomek z nich. Mají strach, jak by jejich rodiče reagovali, kdyby se o problémech, které jsou často spojené se sexualitou, dozvěděli.
Před několika dny ukončil činnost server Omegle, jedna z nejznámějších videochatovacích platforem na světě, která byla hojně využívána také českými uživateli, včetně dětí. Bohužel se díky své anonymitě a absenci ochranných prvků velmi rychle stal místem, ve kterém dochází k masové distribuci pornografie (včetně dětské), k online kybersexu nebo např. k vydírání či vyhrožování. Co k uzavření této služby vedlo? A byl Omegle poslední svého druhu?
V posledních dnech se v médiích objevila řada zpráv o tom, že uživatelé pomocí volně dostupných nástrojů umělé inteligence začali generovat pornografický obsah zahrnující jak děti, tak i dospělé. Pro laika (ale i experta) je pak často velmi obtížné rozpoznat, kdy jde o autentickou fotografii a kdy produkt inteligentního software využívajícího umělou inteligenci. Nástroje, které generování tohoto obsahu umožňují, jsou přitom volně dostupné - tvorba tohoto obsahu je tedy velmi snadná - a také nebezpečná.
Ovlivní konverzační umělá inteligence mezilidské vztahy?
(Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
Předvánoční nakupování na internetu: Jak se vyhnout podvodům a finančním pastem
Čeští žáci a umělá inteligence: Jak AI mění vzdělávání?
Online poradna E-Bezpečí: Jak pomáháme zvládat rizika na internetu v roce 2024