Remove
Kybergrooming, sexting, kyberšikana, ale také např. bezpečné chování na sociálních sítích či online podvody, to vše jsou témata, která s žáky a pedagogy pravidelně řešíme přímo ve školním prostředí. Každoročně tak v zrealizujeme stovky akcí a odučíme tisíce hodin výukových lekcí, jejichž cílem je připravit žáky na pohyb v online prostředí. Výjimkou není ani letošní školní rok - od září tým E-Bezpečí zrealizoval v terénu přes 70 akcí.
Během letních prázdnin se poradna E-Bezpečí zaměřila na řešení mnoha případů spojených s kyberšikanou, sextortion, stalkingem a dalšími formami rizikového chování na internetu. Lidé z různých věkových kategorií nás kontaktovali s prosbou o pomoc v situacích, které vyžadovaly citlivý přístup a okamžitá opatření. V tomto článku shrnujeme několik typických případů včetně anonymizovaných citací a popisujeme, jak jsme postupovali při řešení těchto problémů.
Otestuj, zda se vyznáš v termínech spojených s online bezpečností.
Volební strany se v blížících se volbách soustředí na svou hlavní misi: Přesvědčit co nejvíce voličů, aby jim dali svůj hlas. Politici se proto uchylují k různým metodám a taktikám, které mají za cíl ovlivnit veřejné mínění. Známe případy, kdy si kandidáti nakupovali přízeň voličů neobvyklými způsoby, například dárky ve formě kynutého pečiva plněného džemem, podzim toho roku je však méně sladký. Je ve znamení zastrašujících proklamací, vyvolávání silných emocí a s tím spojenými otázkami o etice takových kampaní. Na billboardech, v médiích i na sociálních sítích se častěji než dříve setkáváme s negativními kampaněmi plnými agrese či dezinformací. Volič je nucen být nejen čtenářsky gramotný, ale také připravený analyzovat skryté významy a neetická jednání v poselstvích, která na něj z reklam útočí.