Vyzkoušejte naše nové letáčky pro školní nástěnky: Základní pravidla kybernetické bezpečnosti a Jak používat umělou inteligenci eticky.
Online videokurz E-Bezpečí začínají využívat policisté, k seznámení s umělou inteligencí je vynikající, odpadá nutnost scházet se prezenčně... děkujeme za...
Vzdělávací akce pro vaši školu - žáky, učitele, rodiče - můžete objednávat prostřednictvím e-mailu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty....
V těchto dnech se po Facebooku šíří podvodná reklama na film Aquaman 2 - The Lost Kingdom, která nabízí možnost stáhnout si plnou verzi filmu prostřednictvím reklamního odkazu. Ve skutečnosti vás však reklama po kliknutí přesměruje na zavirovaný soubor.
V posledním roce došlo k výraznému pokroku v rozvoji neurálních sítí ("umělé inteligence") umožňujících generovat (foto)realistický obsah pouze na základě textového zadání. Ovládat tyto technologie se pak pro běžného uživatele internetu stalo velmi snadné a intuitivní a vygenerovat kvalitní fotografii “neexistující skutečnosti” dokáže s trochou cviku téměř každý. Navíc odpadá nutnost cokoli instalovat - drtivá většina AI nástrojů (MidJourney, Stable Diffusion, Dall-E apod.) je volně dostupných prostřednictvím webového prohlížeče.
Poradna E-Bezpečí Univerzita Palackého v Olomouci zachycuje stále více případů mužů, které v online prostředí neznámé “ženy” přesvědčily ke společné masturbaci a poté muže začaly vydírat s tím, že materiály zveřejní s titulkem, že muži masturbovali před dítětem. A pokud nebudou platit, dokáží jim tímto způsobem zničit kariéru a v podstatě celý život. Nálepky sexuální predátor se pak do konce života nezbaví.
Společnost Google spustila na sociálních sítích intenzivní reklamní kampaň založenou na metodě prebunkingu. Ta spočívá v krátkém vystavení milionů uživatelů sociálních sítí manipulativním sdělením a metodám, které využívají dezinformátoři. Čerstvě publikovaná studie Univerzity v Cambridgi a Google Jigsaw týmu potvrdila, že tato metoda, která funguje podobně jako očkování, buduje odolnost a částečně pomáhá proti tomu, aby lidé v budoucnu škodlivým dezinformacím uvěřili a dále je šířili. Reklamní kampaň vytvořili odborníci z Jigsaw, oddělení společnosti Google zkoumajícího hrozby pro otevřenou společnost, ve spolupráci s factcheckingovým projektem Demagog, vzdělávacím projektem Jeden svět na školách a v konzultaci s dalšími zástupci akademických kruhů a ověřovatelů faktů.
Pozor, objevil se podvodný phishing předstírající autorizaci finanční transakce pro Česká spořitelna. Využívá klasické finty "na váš účet jsme připsali peníze, potvrďte prosím jejich přijetí", poté vám nabídne odkaz na falešnou stránku, na které se útočníci snaží získat vaše přihlašovací údaje. Původní odkaz směřující na podvodnou stránku imitující systém George po dvou dnech přestal být aktivní: http://cembratories.com/ceskasportilena/