Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,vážené kolegyně, vážení kolegové,dovolujeme si Vás jménem výzkumného týmu projektu E-Bezpečí z...
Která slova používají děti a dospívající? A vyznáte se vlastně v jejich slangu? Mrkněte na náš slovníček.
Vyzkoušejte náš nový web věnovaný medialní výchově.
V reklamní síti serveru Novinky.cz (2. 1. 2019) se opět objevila podvodná reklama, jejímž cílem je vystrašit čtenáře a přimět je k nákupu zbytečného přípravku, který je zbaví fiktivního nebezpečí. Po podvodné reklamě Ling Fluent (zázračná výuka cizích jazyků), nefunkčních magických pyramidách a zázračných přípravcích na hubnutí tu opět po pár týdnech máme zázračný lék proti parazitům, kterými máme promořena naše těla.
Středeční vyjádření policie prostřednictvím sociální sítě Facebook vyslalo uživatelům této online služby jasný signál - svoboda projevu má své hranice a za jejich překročení může následovat trest. Nelze si tedy plést svobodu slova např. s pomluvou, výhrůžkou, podněcováním k nenávisti či šířením poplašné zprávy. To vše jsou trestné činy za hranicí svobody slova.
Praha, Česko, 26. listopadu, 2018 – Avast (LSE: AVST), globální lídr v oblasti digitálního zabezpečení, analyzoval ochranu osobních údajů a bezpečnost hesel u dvanácti významných webových služeb v Česku v rámci projektu Buď safe online. Experti se zaměřili na služby Alík.cz, Alza.cz, ČSFD.cz, Facebook, Heureka.cz, Instagram, Netflix, Seznam.cz, Steam, Twitch, Ulož.to a YouTube. Výsledky analýzy přihlašovacích mechanismů ukázaly, že řada služeb, k nimž se pravidelně připojují i děti, mají vážné bezpečnostní nedostatky, které nahrávají častým hackerským útokům a následnému zneužití osobních údajů.
Praha 22. listopadu 2018 – Seznámení s rizikovou osobou, volně dostupná pornografie a kyberšikana jsou podle Čechů největšími hrozbami pro děti při používání internetu. Více než desetina dotázaných, konkrétně pak 12 %, má zkušenost s tím, že se na internetu seznámila s rizikovou osobou. Čtvrtina při používání internetu náhodně narazila na pornografii a pětina má neblahé zkušenosti s internetovými loteriemi a jinými online hazardními hrami, či s utrácením peněz za mikrotransakce při videohrách a za další zbytečné platby. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu agentury Median pro bezpečnostní společnost ESET.