Děkujeme za podporu našich vzdělávacích aktivit a také naší poradny!
Firma Eset podpořila E-Bezpečí licencemi jejich antivirového řešení. Velmi děkujeme!
Vážená paní ředitelko, vážený pane řediteli,vážené kolegyně, vážení kolegové,dovolujeme si Vás jménem výzkumného týmu projektu E-Bezpečí z...
Online poradna projektu E-Bezpečí (www.napisnam.cz) pro oběti kybernetické kriminality zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2021 mohutný nárůst hlášených případů (o téměř 40 %). Od počátku roku se na ni obrátilo 155 dětí a dospělých, kteří hledali pomoc. V drtivé většině případů oběti ohlásily incidenty spojené se zneužitím intimních materiálů v kyberprostoru. Celkově poradna řešila více než 4100 případů rizikových situací spojených s online prostředím.
Podle mezinárodního průzkumu zveřejněného společnosti Kaspersky Lab, kterého se zúčastnilo více než pět tisíc respondentů ze 17 zemí světa, se třetina hráčů (33 %) on-line her stala obětí herního podvodu. U nás jsou podle Policie ČR případy spojené s herními podvody relativně ojedinělé. Přesto najdeme několik příkladů. V tomto článku si řekneme, čemu se ve virtuálním světě vyvarovat a jak postupovat, pokud nám někdo nabourá herní účet.
Drtivá většina učitelů vážné formy kyberšikany nezažívá, pětina z nich však potvrzuje, že se stala terčem různých forem agrese. Poslechněte si naši videopřednášku. Přednáší Kamil Kopecký z týmu E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
V posledních dnech zahýbaly celým světem zprávy o údajné nebezpečnosti vakcíny společnosti AstraZeneca, která údajně způsobila řadu závažných zdravotních komplikací a samozřejmě také úmrtí osob, které byly touto vakcínou naočkovány. Zprávy o nebezpečnosti vakcíny samozřejmě vystrašily desetitisíce osob, které na očkování touto vakcínou čekaly a které začaly masově vakcinaci odmítat.
Jak vznikal dokumentární film Barbory Chalupové a Víta Klusáka, který obrátil predátorské taktiky proti jejich strůjcům. V SÍTI.
Projekt E-Bezpečí právě otevírá nový online videokurz zaměřený na problematiku mediální gramotnosti a mediální výchovy pro pedagogy, ale i další zájemce o tuto problematiku. Kurz jsme se snažili pojmout podobně, jako tomu bylo o našeho videokurzu E-Bezpečí pro rodiče - kurz je tvořen sadou předtočených videopřednášek s prezentacemi, které lze poslouchat a sledovat kdekoli a kdykoli. Opadá tedy omezení spojené s místem a časem realizace.
Jestliže používáme sociální sítě, měli bychom se v nich vyznat. Ať už si zakládáme první profil na Facebooku nebo druhý firemní profil na Instagramu, měli bychom strávit pár minut tím, že si zkontrolujeme aktuální nastavení a zabezpečení našeho profilu, případně jej upravíme. O základním zabezpečení a ochraně soukromí na Instagramu jsme psali zde. V tomto článku se podrobně podíváme na možnosti blokace či různých omezení, která Instagram svým uživatelům nabízí.
Jestliže používáme sociální sítě, měli bychom se v nich vyznat. Ať už si zakládáme první profil na Facebooku nebo druhý firemní profil na Instagramu, měli bychom strávit pár minut tím, že si zkontrolujeme aktuální nastavení a zabezpečení našeho profilu. O základním zabezpečení a ochraně soukromí na Facebooku jsme psali zde. V tomto článku se podrobně podíváme na možnosti blokace či různých omezení, která Facebook svým uživatelům nabízí.
V posledních dnech média informovala o několika úmrtích dětí, která souvisejí s tzv. výzvou Blackout Challange šířící se především prostřednictvím TikToku. Po letech se tak opět objevila variace na dnes již poměrně latentní výzvu choking challenge. Výzva blackout challenge tak opět nabádá uživatele sociálních sítí, aby se samostatně/vzájemně škrtili až do bezvědomí a dokázali tak, že mají odvahu. Zároveň je upozorňuje na to, že se z bezvědomí rychle probudí. Což ale nemusí být pravda.
Vážená paní učitelko, pane učiteli,
v posledních letech se stále častěji a intenzívněji hovoří o mediální gramotnosti žáků i učitelů. Ačkoli předpokládáme, že mediální gramotnost žáků i učitelů se zlepšuje, neexistuje dostatek relevantních údajů o aktuálním stavu.
Rádi bychom Vás tedy požádali o PRAVDIVÉ a ÚPLNÉ vyplnění ANONYMNÍHO dotazníku, jehož výsledky – jak doufáme – přispějí k odhalení aktuálního stavu a další podpoře pedagogů v oblasti mediální gramotnosti. Prostřednictvím dotazníku se také seznámíte s celou řadou zajímavých informací, které můžete využít ve své vlastní výuce.
Dotazník je k dispozici zde: https://forms.gle/re4yZvHyJX6go75RA